محل قرارگیری تلویزیون در دکوراسیون خانه

امروزه  در هر خانه‌ای وجود تلویزیون امری اجتناب ناپذیر است؛ تلویزیون یکی از راحت‌ترین و ارزان ترین ابزار برای لذت بردن از برنامه‌های مورد علاقه، دسترسی به اخبار و  مهم‌تر از همه  سرگرمی است.

طبق یک تحقیقات معتبر بیش از ۹۶% خانه‌ها دارای تلویزیون هستند؛ و این بدان معناست که تلویزیون‌ها مثل اعضای خانواده هستند؛ لذا محل جایگیری تلویزیون و تعبیه متناسب با دکوراسیون و ابعاد خانه نیاز به دقت، سلیقه و بررسی دارد.

قبل از انتخاب محل قرارگیری تلویزیون باید دانست که امروزه تلویزیون عمومی‌ترین وسیله مشترک بین اعضای خانواده است، بنابراین محل جانمایی تلویزیون باید با در نظر گرفتن اینکه امکان استفاده از آن در ساعت‌های متفاوت برای تمامی اعضای خانواده فراهم باشد، انتخاب شود.

در زمان انتخاب محل قرارگیری تلویزیون عواملی، چون نور مناسب، امکان چیدمات نشیمن مناسب برای دیدن تلویزیون و حتی ارتفاع مناسب برای نصب تلویزیون و …را بایستی مورد توجه قرار داد.

پیج اینستاگرام :   renic.design@

مناسب‌ترین اتاق برای اختصاص فضای تلویزیون 

اولین پیشنهاد برای محل قرارگیری تلویزیون اتاق نشیمن است. اتاق نشیمن معمولا بزرگ‌ترین فضای قابل‌استفاده در خانه  است. شما میتوانید از این فضا بهترین استفاده را برای چیدمان منزل و ایجاد فضایی برای اوقات فراغت و دور هم نشستن افراد خانواده، ببرید.

اوقاتی که شما در اتاق نشیمن روبروی تلویزیون می‌نشینید و با همسر و فرزندان یا میهمانانتان یک فیلم یا یک مسابقه فوتبال را تماشا می‌کنید، می‌تواند بهترین ساعت کنار هم شما باشد؛پس برای تماشای تلویزیون و لذت بردن از یک جمع خانوادگی و یا دیدن برنامه موردعلاقه‌تان به دنبال پیدا کردن جای  مناسب تلویزیون در اتاق نشیمن باشید.

به طور کلی بهترین مکانیابی برای فضای تلویزیون در سالن و نشیمن، جایی است که هم از آشپزخانه تلویزیون را بتوان دید هم از هال و نشیمن.

بازسازی آپارتمان مسکونی، بازسازی آپارتمان 90 متری

نحوه چیدمان اطراف تلویزیون

محل قرارگیری تلویزیون در خانه چیدمان سایر مبلمان و وسایل  شمارا نیز مشخص می‌کند. اگر تلویزیون را روی دیوار نصب کنید فضای زیادی را در اتاق نشیمن بهینه استفاده خواهید کرد.

حتی اگر ایده نصب تلویزیون روی دیوار یا آویزان کردن آن دور از سلیقه شماست بد نیست آن را یک‌بار امتحان کنید؛ مطمئناً نظر بسیاری از شما دراین‌باره تغییر خواهد کرد. با این کار تلویزیون مانند یک تابلوی بزرگ روی دیوار اتاق نشیمن شما قرار می‌گیرد.

اگر نصب تلویزیون روی دیوار و یا آویزان کردن آن را دوست نداشتین، ما به شما پیشنهاد میکنیم. که میزتلویزیون را داخل باکس چوبی یا طاقچه قرار دهید. این روز‌ها طاقچه‌های از پیش ساخته شده با جنس‌های گوناگونی مثل چوب، نئوپان یا PVC به بازار آمده اند که در دکوراسیون منزلتان به شما یاری میرسانند.

 می‌توانید یک یا چند عدد از این باکس ها را روی دیوار نصب کنید و تلویزیون را روی آن قرار دهید. حتی میتوانید از این باکس ها در سایز کوچکتر در اطراف تلویزیون برای قراردادن لوازم دکوری نیز استفاده کنید. البته شاید شما ترجیح بدهید در کنار تلویزون خود از باکس یا طاقچه استفاده نکنید، این موضوع کاملاً شخصی است و  به سلیقه شما بستگی خواهد داشت؛ اما فراموش نکنید که تلویزیون خالی روی دیوار جالب به  نظر نماید.

پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از کمد‌های مسطح در نمایی متفاوت و مخصوص به خودتان طراحی کنید. هنر خود را برای دستیابی به بهترین محل قرارگیری تلویزیون در اتاق پذیرایی و یا نشیمن به کار گیرید.

یکی از نکات مهمی که سبب می‌شود پیشنهاد نصب تلویزیون روی دیوار مطرح شود این است که این کار سبب می‌شود خانه شما ایمن‌تر باشد. به این معنی که اگر شما در خانه کودک داشته باشید نصب تلویزیون روی دیوار باعث می‌شود فضای خانه برای بازی و دویدن‌های او ایمن باشد.

انتخاب سایز تلویزیون مناسب فضای موجود

شما همواره میگویید:”بهترین جای تلویزیون در این خانه کجاست؟ ”، ” با توجه به ابعاد اتاق نشیمن بهتراست تلویزیون را روی میز تلویزیون قرار دهیم یا روی دیوار نصب کنیم؟ ”. 

بسیاری از خریداران تلویزیون دوست دارند بزرگ‌ترین تلویزیون موجود در فروشگاه را برای خانه‌ی خود تهیه کنند، اما ما باید بدانیم چه اندازه‌ای مناسب فضای ماست؟!چرا که این تلویزیون به‌ چشمان ما آسیب می زساند.

بزای مثال اگر شما یک تلویزیون ۴۲ اینچی دارید، فاصله‌ی استاندارد برای مشاهده‌ی تلویزیون ۱۶۰ تا ۳۲۰ سانتی‌متر است که بازهم بهتر است شما بیشترین فاصله را در نظر بگیرید تا به چشمانتان آسیبی نرسد.

باید بدانید ارتفاع جای تلویزیون‌ها بر اساس ارتفاع خط دید افراد تنظیم میشوند، یعنی زمانی که نشسته‌اید، سر شما و قسمت وسط صفحه‌ی تلویزیون باید در یک راستا میباشد.

نکته مهم این است که اندازه تلویزیون شما باید با ابعاد اتاق نشیمن خانه شما هماهنگی داشته باشد. برای دستیابی به بهترین مکان برای قرارگیری تلویزیون در اتاق نشیمن باید فضای اتاق را در نظر بگیرید؛ اتاق‌های کوچک یا بزرگ، متقارن یا نامتقارن، با پلان مستطیل یا پلان مربع هرکدام سبک چینش متفاوتی را برای جای تلویزیون دارند.

مهم‌ترین مورد در دکوراسیون اتاق نشیمن این است که تلویزیون در انتها نقطه کانونی فضای خانه شما خواهد شد و اهمیت این موضوع زمانی مشخص می‌شود که وقتی شما اطراف تلویزیون را می‌چینید و چیدمان مخصوص خود را پیاده‌سازی می‌کنید همه توجه‌ها به سمت تلویزیون باشد و همه بتوانند ببینند و حواس همه به آن سمت معطوف خواهد شد و عدم وجود تعادل در این منطقه یک حس نامطلوب  در پی خواهد داشت.

بازسازی آپارتمان مسکونی-سعادت آباد

نکات مهم نصب تلویزیون

اگر توانایی فنی نصب تلویزیون به دیوار را ندارید، هیچ‌گاه این کار را انجام ندهید. نصب تلویزیون به دیوار نیاز به ابزار و تجهیزات مناسب هم دارد.

اگر در نظر دارید تا خودتان این کار را انجام دهید، بهتر است این نکات را رعایت کنید.

قبل از سوراخ‌کاری از شابلون موجود در جعبه‌ی تلویزیون استفاده کنید تا محل دقیق سوراخ‌ها را پیدا کنید.

قبل از نصب پایه‌ها بر روی دیوار، یک‌بار عملیات نصب پایه بر تلویزیون را انجام دهید تا از روال کار آگاه شوید.

هیچ‌گاه با میخ پایه‌ها را به دیوار متصل نکنید.

پیش از سوراخ‌کاری از نوع مصالح استفاده‌شده در دیوار مطمئن باشید تا رول‌پلاکی مناسب تهیه کنید.

در زمان سوراخ‌کاری مراقب باشید سیم‌های داخلی دیوار را پاره یا خراشیده نکنید.

پایه‌ها را تراز کنید.

 

ارزیابی رایگان بازسازی: 09123448324

(اکیپ حرفه ای بازسازی اداری و مسکونی)