متریال جدید طراحی داخلی در سال 2023

متریال جدید طراحی برای دکوراسیون داخلی در سال ۲۰۲۳

طبق تحقیقات اخیر Pew، افراد بیشتری نسبت به سال‌های گذشته نگران محیط‌زیست و اینکه چگونه انتخاب‌هایشان ممکن است به آن آسیب برساند، هستند. در نتیجه، روند طراحی در سال های اخیر به سمت استفاده آگاهانه از منابع سیاره تغییر می کند. نیاز به معماری سبز منجر به جستجوی مواد خام جدید سازگار با محیط زیست شده است.

از نظر فضای داخلی، مردم به دنبال استفاده حداکثری از فضای خود هستند – زیرا هنجار جدید به معنای گذراندن زمان بیشتری در داخل خانه است. در سال 2023، گرایش‌های طراحی داخلی بر متریال نوآورانه، سازگار با محیط زیست و کاربردی تأکید می‌کنند.

در زیر روند متریال جدید برای دکوراسیون داخلی در سال جاری آورده شده است:

چوب طبیعی

با تمایل به استقبال از متریال سازگار با محیط زیست، محبوبیت ثابت چوب در طراحی داخلی به وجود می آید. ممکن است یکی از سازگارترین مصالح با محیط زیست برای ساخت خانه یا دفاتر باشد.

اما علاوه بر این، چوب همچنین دارای کیفیت و زیبایی باورنکردنی است و آن را به انتخابی محبوب برای پروژه های دکوراسیون منزل و طراحی داخلی تبدیل می کند. در مبلمان در خانه ها و ادارات، لوازم تزئینی و محصولات خانگی – مانند اسباب بازی ها، پوشش های چوبی دیوار، کفپوش ها و سایر اقلام خانگی کاربرد دارد.

تطبیق پذیری چوب گزینه های تزئینی بی پایانی را ارائه می دهد، زیرا انواع و پرداخت های مختلف چوب می تواند رنگ های گرم یا سبک های پر جنب و جوش و مدرن ایجاد کند. در نتیجه، چوب همچنان یکی از محبوب ترین مواد طراحی داخلی در سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

WPC

برای تغییر ویژگی های چوبی، کامپوزیت چوب پلاستیک یا WPC جذابیت فزاینده ای در صنعت دکوراسیون داخلی دارد. الیاف چوب طبیعی را با الیاف مصنوعی ترکیب می کند. کامپوزیت از خاک اره، بامبو، پوسته بادام زمینی، خمیر و ضایعات نجاری مانند پوست ساخته می شود.

ویژگی قابل توجه این متریال این است که می توان آن را به طور کامل از مواد بازیافتی تولید کرد. حتی بهتر از آن، می‌توانید WPC قدیمی را بازیافت کنید تا WPC کاملاً جدید تولید کنید و WPC را به مواد قابل بازیافت نهایی تبدیل کنید.

از نظر کاربرد برای طراحی داخلی، تعداد خانوارهای نصب و استفاده از کفپوش کامپوزیت چوب پلاستیک رو به افزایش است. همچنین به دلیل انعطاف پذیری و دوام، یک ماده بسیار مورد توجه برای روکش دیوار و پانل ها است. یکی دیگر از مزایای استفاده از WPC برای طراحی داخلی، نگهداری آسان آن است.

بازسازی آپارتمان

 

پی وی سی

پی وی سی یا پلی وینیل کلراید سازگارترین ماده با محیط زیست نیست و 450 سال طول می کشد تا به طور کامل تجزیه شود. با این حال، PVC هنوز در میان طراحان داخلی و صاحبان خانه‌هایی که به دنبال پوششی سبک، بادوام و همه‌کاره هستند، محبوب است.

صفحات فوم پی وی سی در برابر آتش، آب و مواد شیمیایی از جمله اسیدها مقاوم هستند. آنها همچنین در برابر لرزش، صدا، پروانه و گرما مقاوم هستند. سطوح تخته ها به راحتی خراشیده نمی شوند و آنها را برای پروژه های مبلمان، کابینت و طراحی داخلی عالی می کند.

و در یک یادداشت خوش بینانه، گام هایی در جهت سازگارتر کردن PVC با محیط زیست با حذف کلر، که منبع نگرانی های زیادی در مورد PVC است، بوده است.

پارچه

از مبل‌ها گرفته تا پرده‌ها تا رخت‌خواب و آویزهای دیواری، پارچه یک ماده تقریباً جهانی است که در پروژه‌های دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سال ۲۰۲۳، این روند ادامه خواهد یافت زیرا مصرف کنندگان به طور فزاینده ای از گزینه های سازگار با محیط زیست و سازگار با محیط زیست برای پروژه های دکوراسیون داخلی استقبال می کنند.

این روند عمدتاً به دلیل پیشرفت‌های فناوری است که به طراحان کمک می‌کند تا پارچه‌های زیبا را با استفاده از الیاف سازگار با محیط زیست مانند بامبو یا کنف که نیازی به درمان‌های شیمیایی یا رنگ ندارند، ایجاد کنند.

از سوی دیگر، پوشش دیوار از محبوبیت دوباره برخوردار است و پارچه مورد علاقه طراحان داخلی و صاحبان خانه هایی است که به دنبال پوشش های دیواری منحصر به فرد هستند.

پوشش دیواری پارچه ای به شما امکان می دهد بافتی را به دیوارهای معمولی سفید یا خاکستری که خانه ها معمولاً ارائه می دهند، اضافه کنید. نوآوری پانل های دیواری با پشتی پارچه ای به طراحان این امکان را داده است که طرح های بافتی خیره کننده با رنگ های زنده ایجاد کنند تا عمق و شخصیت به دیوارهای داخلی بیافزایند.

بامبو

بامبو یکی از سریعترین گیاهان روی کره زمین است. به طور طبیعی در مزارع بامبو در سراسر جهان پایدار و فراوان است. بامبو به طور طبیعی در برابر آسیب رطوبت و آفات مقاوم است و بسیار بادوام و مقاوم در برابر سایش است.

همچنین ضد شعله و ضد حساسیت است که آن را به گزینه ای عالی برای پروژه های دکوراسیون داخلی تبدیل می کند. همچنین، در رنگ های طبیعی، رنگ های روستایی و مدرن و بسیاری از سایه های خاکستری برای پروژه های دکوراسیون داخلی موجود است.

بامبو را می توان برای کفپوش و پوشش دیوار و همچنین برای ایجاد مبلمان مانند صندلی یا کاناپه های شیک استفاده کرد. به دلیل این عوامل، بامبو ماده ای است که در سال 2022 و پس از آن بسیار مورد توجه صنعت دکوراسیون داخلی قرار خواهد گرفت.

نظرات نهایی در مورد مواد جدید برای دکوراسیون داخلی در سال ۲۰۲۳
امسال بسیاری از مردم به دنبال تغییر هستند. یکی از راه‌های عالی برای پذیرش این موضوع، زیبا کردن خانه است که می‌تواند به بهبود رفاه و خلق و خوی کمک کند.

علاقه روزافزون به حفاظت از محیط زیست به این معنی است که مصرف کنندگان به متریال جدیدی روی می آورند که سازگارتر با محیط زیست هستند و به طور طبیعی مشتق می شوند.

در نتیجه، کسب‌وکارهایی که از متریال معماری سبز استقبال می‌کنند به مردم کمک می‌کنند مسئولانه‌تر انتخاب کنند و روی محصولات باکیفیتی سرمایه‌گذاری کنند که عمر طولانی‌تری داشته باشند، و همچنین به خوبی خود را برای سرمایه‌گذاری در این روند رو به رشد تثبیت کنند.

 

ارزیابی رایگان بازسازی: 09123448324

(اکیپ حرفه ای بازسازی اداری و مسکونی)

 

پیج اینستاگرام :   renic.design@