طراحی اتاق خواب با فضای محدود

کوچک بودن فضای اتاق خواب یکی از مشکلات اساسی در بسیاری از منازل می باشد که خیلی ها با نحوه چیدمان وسایل در آن مشکل دارند زیرا دیگر فضای کافی برای قرار دادن لوازم مورد دلخواهشان در اختیار نخواهند داشت. کمبود جا نیاز به یک هوش خلاق جهت دکوراسیون مناسب دارد. در طراحی با در نظر گرفتن نیازهای افرادی که از فضا استفاده میکنند و با توجه به ابعاد فضا میتوان نیازهای اشخاص را براورده کرد.

از فضاهای بلااستفاده در دکوراسیون اتاق خواب خیلی کوچک استفاده کرده و آن ها را بهینه کنید. به جای استفاده از کمد، دراور و… از فضاهای نگهدارنده دیواری سرتاسری که از کف اتاق تا سقف آن می توانند باشند، بهره بگیرید. این فضاها که می توانند قفسه و یا کشو باشند، بهترین مکان برای نگهداری وسایل شخصی، تزئینی، کتاب و… می باشند.

همچنین این فضاها می توانند دارای سطوحی باشند که بتوان به عنوان پاتختی از آن ها استفاده کرد.از تخته پشتی تخت خوابتان هم می توانید به عنوان قفسه، کشو، کمد و میز کناری استفاده کنید. بدین ترتیب از تمامی فضای اتاق خوابتان به طور هوشمندانه ای بیشترین استفاده را کرده اید.

به عنوان نمونه در ویدیو گذاشته شده از تمام فضا به صورت هوشمندانه استفاده شده است.ابتدا با ابعاد تخت فضا شکل میگیرد و در ادامه از فضای موجود استفاده شده است و همزمان با طراحی کمد بین فضاها و میز کار از نجار هم در روند ساخت و طرح کمک گرفته شده است.