ویلا مادی| طراحی ویلا – ویلا مدرن

این ویلا (با نام ویلا مادی) درمنطقه دماوند در شهرگیلاوند طراحی و ساخته شده است. طراح و معمار ویلا، مهندس مسعود حاتمی میباشد و اجرای ویلا با شرکت ساختمانی ایمن سازه است که در سال 99 به بهره برداری رسید و عنوان رتبه دوم جایزه معمار را در بخش طراحی ویلا به خود اختصاص داد.

نمای اصلی ویلا

در طراحی این ویلا از المان های معماری سنتی ایران استفاده شده است که با ترکیب با معماری مدرن حس فضایی خاصی به ویلا داده است، در طراحی ویلای مادی از متریال آجر به عنوان متریال شاخص در معماری ایرانی استفاده شده است و این ترکیب بسیار هنرمندانه و با ظرافت بسیار به کار رفته است، در فضای داخلی ویلا از جریان آب که مشخصه واضح و پایدار در معماری ایرانی است در قسمت میانی ویلا استفاده شده است که این به شکل حوضچه آب در مرکز قرار گرفته است و از جداره شیشه ای اطراف آن و در مجاورت آب حس خیلی خاصی به بیننده القا میشود. این حوض واین جریان آب از طبقه بالای ویلا هم دیده میشود زیرا در طراحی این ویلا شکاف یا در اصطلاح معماری ووید (void) وجود دارد و سبب میشود که هم نور بسیار با کیفیتی در طبقه بالا وجود داشته باشد و هم اینکه این نوع طراحی سبب دیده شدن جریان آب از طبقه بالای ویلا هم میشود .

 

 

طراحی طبقه همکف و سالن اجتماعات و گردهمایی و برگزاری مهمانی ها در ویلا
 

بازسازی آپارتمان

متریال ویلا

در طراحی ویلای مادی از متریال های آجر، چوب،پارکت و سطوح بتنی و سیمان به طورخاص استفاده شده است. ترکیب هنرمندانه آجر که در جداره های ویلا استفاده شده است نمایشگرهنر طراحی معمار این ویلا است که به شکل سطوح صاف و در بعضی از نقاط در روی سطح به صورت برجسته طراحی و اجرا گردیده است که نوعی از گره چینی در طراحی معماری است.

طراحی قوس در معماری ایرانی و معماری مدرن

در این ویلا از قوس که نمادی از معماری سنتی ایرانی میباشد به شکل مدرن استفاده شده است، در پنجره هایی که از پایین ترین قسمت ویلا تا طبقه بالای ویلا به صورت یکسره و به شکل کشیده طراحی شده است، از شکل قوس دار در نمای پنجره ها استفاده شده است که حس کشیدگی و نگاه به سوی آسمان میدهد.

این قوس ها در ورودی ویلا و تمام درب ها و پنجره های ویلا دیده میشود طراحی ورودی به صورت یه حجم معلق قرار گرفته است که هدف از این کار پیروی از ایده ویلا است. ایده اصلی طراحی ویلا الگو از مجرای آب که مادی نامیده میشود گرفته است.

پیج اینستاگرام :   RENIC.DESIGN@