سبک انگلیش هوم

سبک دکوراسیون انگلیش هوم، از سبک های دکوراسیون داخلی می باشد که در آن،حرف اول را نقش های گلدار و رنگ های شاد می زنند. همانطور که از نامش مشخص است خاستگاه سبک معماری داخلی انگلیش هوم  کشور انگلستان برخاسته است و هدف  آن، ایجاد محیطی گرم و دور از حس سرما می باشد. اصول طراحی منزل در این سبک، طوری  است که هم در خانه های کوچک و هم در خانه های با متراژ بالا قابل پیاده سازی است.

این سبک دوست داشتنی شما رو به دنیای آرام و لطیف خود می برد. در این سبک نقش های گلدار خیلی کاربرد دارند. پالت رنگی مورد استفاده در این سبک عموما ترکیبی از سفید، شیری، صورتی، گلبهی، آبی آسمانی و کرم می باشد.

کاغذ دیواری انگلیش هوم
کاغذ دیواری در سبک معماری انگلیش هوم

در دکوراسیون به این سبک، پرده ها می توانند یک عنصر قوی در دکوراسیون داخلی باشند ، پرده های گلداریک انتخاب فوق العاده خواهند بود.

در منزلی که به این سبک چیدمان میشود جای یک مبل شزلون خالی خواهد بود. در محیط آشپزخانه میتوان از ظروف گلدار استفاده کرد. در چیدمان پذیرایی از قالیچه های گلدار میتوان در طراحی فضا استفاده نمود.

کاغذ دیواری و کوسن ها هم نقش پر رنگی در چیدمان فضا در این سبک ایفا میکنند.

پرده ها در سبک انگلیش هوم

پرده ها در سبک انگلیش هوم، یکی از اصلی ترین عناصر هستند که شما را به سرعت به آنچه می خواهید سوق می دهند. خانه ای که به سبک انگلیش هوم طراحی شده باشد، قطعا یک پرده گلدار با گل های ریز دارد که با کوسن های مبلمان هماهنگ (ست) شده باشد. برای این کار می توان پارچه ای که برای دوخت پرده ها سفارش می دهیم را برای کوسن ها و قسمت هایی از دسته مبل سفارش داد.

 

مبلمان در سبک انگلیش هوم

به طور معمول، مبلمان در این سبک از مدل های ویکتورین و کویین آنه انتخاب می شود. و اینکه چوب مبلمان از جنس ماهون یا کاج می باشد. درانگلیش هوم تلاش می شود  از طرح های گلدارطرح  بعنوان پارچه مبل انتخاب شود. و در صورتی که  به طرح زیاد گلدار علاقه ندارید، می توانید آن را فقط در کوسن ها و یا پرده ها به کار بگیرید. مبل شزلون هم یکی دیگر از عناصر سبک انگلیش هوم اسن که می توانید متناسب با سایر اجزای مبلمان اصلی، کنار شومینه و یا جایی از نشیمن آنرا قرار دهید.

خلاصه ویژگی های سبک انگلیش هوم عبارتند از:
  • استفاده از رنگ های ملایم با ترکیب بندی چندگانه بر همخوانی افزون تر زمینه با تجهیزات
  • استفاده از نقش گل بر زمینه ی تمامی وسایل داخلی از جمله: پرده ها، رومبلی ها، و ظروف آشپزخانه
  • همخوانی کلیه روکش ها و منسوجات در غالب یک فضا با زمینه یکسان در پالت رنگی متفاوت
  • استفاده از مبلمان های طرح شزلون در کنار شومینه، پنجره یا گوشه ی فضا
  • بهره گیری از قالیچه های طرح ابریشمی گلدار با زمینه ی روشن در پوشش کف
  • بهره گیری از کاغذ دیواری در پوشش سطوح ، با ترازرنگی متناسب با مبلمان و تزیینات داخلی و ترکیب سطوح رنگ شده و کاغذ دیواری در فضاهای دسترسی و غیر ملزوم.

   

در آخر متذکر می شویم که اگر به طرح ها و رنگ های گرم و دلنواز در خانه علاقه مندید، سبک انگلیش هوم همان سبک مناسب شما خواهد بود. توجه داشته باشید که این سبک از دکوراسیون علاوه بر موارد فوق با اضافه کردن شومینه، آباژور، قاب عکس های بزرگ تکمیل می شود.